آرشیو فروردین ماه 1399

طراحي گرافيك, نشانه و آرم و لوگو

آيا طراحي لوگو شما برند شماست؟

۱۱۲ بازديد

آيا طراحي لوگو شما برند شماست؟ 

قبل از اينكه به 10 دليل اصلي طراحي لوگو براي تجارت خود اهميت دهيم ، بياييد يك چيز مستقيم را بيابيم: آرم شما نشانگر برند شما است اما برند شما نيست.

از طريق رنگ ، فونت هاي آرم كسب و كار و  طراحي لوگو ، شخصيت شخصيت تجارت شما را به تصوير مي كشد - دقيقاً مانند لباس كه شما مي پوشيد منتقل مي كند چه كسي هستيد.

لباسي كه مي پوشيد نيستيد ، بلكه شخصيت و شخصيت شما را به ديگران نشان مي دهد.

بنابراين ، ايجاد آرم شما بايد كمي فكر و زمان ببرد. اين يك تلاش استراتژيك است كه براي همه تبليغات شما در آينده محوري خواهد بود. نبايد با آن درمان شود.

پس تو كي هستي؟

در بالا به صورت اجمالي در رابطه با لوگو توضيح داده شد. نماد داراي يك خاصيت بصري است اما در رسانه و مديا شما با حركت، صدا و در كل متغييرهاي بصري و شنيداري روبرو هستيد. حال اين به چه معني است؟

با يك مثال ساده شروع خواهيم كرد قطعا همه ما با سري اول موبايل هاي كه در ايران ورود پيدا كرداند  آشنا هستيم، شركت Nokia جزوه همين دسته از بازار رقابتي در ايران بوده است.

اگر از شما بپرسم لوگو شركت نوكيا چيست؟ در جواب چه خواهيد گفت ؟
دو دست كه همديگر را مي فشارند؟ يك دست كودك و يك دست مسنتر !

قطعا شما در همين حين كه به اين تصوير را تجسم نموديد، صدايي نيز به ذهنتان خطور كرد، كه آن هم مختص به شركت نوكيا خواهد بود.

بايد به شما بگويم شما درست تصور كرده ايد با اين تفاوت كه نشانه ي شركت نوكيا  اين ميباشد و آن چيزي كه شما بيان نموده ايد طراحي نشانه و يا لوگو  شركت نوكيا بوده است.

حال چه سودي نشانه براي شما و تجارت شما خواهد داشت؟

انسان داراي حواس ۵ گانه است و اين حواس به صورت ناخودآگاه بر روي ذهن شما تاثير عميقي خواهد داشت. بوي يك گل رز را مي توانيد تجسم كنيد؟

اين امر نشان مي دهد حتي اگر گل رزي وجود نداشته باشد شما بوي آن را در ذهنتان ثبت و حتي قابليت ياد آوري آن را نيز داريد. علامت مي تواند دقيقا همين قابليت را داشته باشد.

دقت كنيد در جهان امروز و شما مي بايست به صورت خيلي دقيق ، حساب شده و حرفه اي اقدام به تبليغ نماييد اين روش ها اعبارت اند از :

• آشنايي
• اعتماد سازي
• معرفي
• ايجاد نياز
• فروش و خدمات
• پيگيري پس از فروش

تفاوت نوشته با نشان و تايپوگرافي در اين است كه صرفا شما را متمايز مي كند و اين امر بسيار مهم خواهد بود، نماد بانك ملت را در نظر بگيريد

شما اگر در خياباني نا آشنا به دنبال اين بانك بگرديد صرفا چشم و ذهن شما به دنبال نماد اين بانك خواهد گشت، حال اگر در يك خيابان به دنبال يه بانك با نوشته معمولي بوديد چقدر سخت تر بود.

اين تنها بخش كوچكي از برند سازي و نماد سازي در تبليغات است. از آنجايي كه در اين بخش قصد بر توضيح “طراحي نشانه” در مديوم رسانه اي داريم اين مبحث را در اينجا خاتمه داده و به “طراحي لوگو” و يا “نشان واره” خواهيم پرداخت.

شايد به نظر شما اين مطالب چه ارتباطي به طراحي نشان واره دارد، توجه داشته باشيد نشان واره با وجود دارا بودن زيبايي بصري و شنيداري، اما در حوزه برنديگ قرار ميگيرد.

چگونه آرم يك شركت شكل مي گيرد؟

در كل طراحي آرم مانيفست كل شركت شماست و ميتواند شما را بهتر و دقيق تر در عموم مردم جانمايي كند. معرفي يك شركت، برند و هرچيز ديگر در ۲۰ دقيقه اول آشنايي افراد با آن محصول و يا برند صورت خواهد گرفت

اگر يك تبليغ از اين مقوله بهره لازم را نبرد دچار ضعف است و نماد به عنوان شعار تجاري، سياسي و حتي اجتماعي فعاليت شما در اين ۲۰ دقيقه ميتواند بسيار موثر باشد.

بعد از فروش محصول نشان واره چگونه مي تواند مبلغ برند شما باشد؟

مثال برند نوكيا بسيار مثال خوبي است ! هرگاه شما تلفن همراه خود را روشن مي نماييد صداي آن را خواهيد شنيد حتي با فرض بر اينكه تلفن همراه شما در جيبتان باشد

افرادي كه در اطراف شما هستند باشنيدن صداي گوشيتان به نحوي تبليغ نوكيا را درك خواهند نمود، اينكه شما گوشي نوكيا داريد، تعداد دفعاتي كه با اين امر موجه شده ايد بسياراند. و اين خود به نحوي تبليغ رايگان براي برند شماست.

تا بحال شده است از برندي استفاده نماييد و از داشتن آن برند رضايت كافي را داشته باشيد؟

اگر چنين اتفاقي براي شما رخ داده است حتما توجه نموده ايد كه به محض شنيدن صدا، تصوير و … آن برند در رسانه ها، شما ترغيب به ديدن آن آگهي و … خواهيد شد.

اين امر نشان دهنده آن است كه وقتي به برندي اعتماد مي كنيد، آن را ناخوآگاه پيگيري مي نماييد! و اين امر با كد سازي (آرم ، لوگو و …) از طرف آن برند انجام خواهد شد و اينگونه است كه شما را ترغيب به خريد بعدي و بروز رساني كالايتان مي نمايد.

حتي اگر شغل شما بسيار ناچيز است ، به هويت نياز دارد. بازار هدف شما بايد بداند شما چه كسي هستيد. يك آرم عالي يكي از بهترين راه هاي دستيابي به آن است.

اين مي تواند مخاطب مورد نظر شما را جذب كرده و شما را از رقبا متمايز كند. بدون آگهي بيشتر ، در اينجا 10 دليل وجود كسب و كار كوچك شما بايد داراي يك آرم باشد.

برداشت هاي اول مي توانند تجارت شما را خراب كرده يا خراب كنند

طراحي لوگو شما چهره شركت شما است و همانطور كه مي گويند ، "شما فقط يك فرصت براي ايجاد يك برداشت اول داريد."

آيا مي خواهيد نام تجاري خود را به جاي يك طرح چشم نواز به صورت ساده بيان كنيد  ؟  مايل نيستيد كه اين اولين چيزي باشد كه مشتريان بالقوه مي بينند ، اينطور است؟

جواب منفي. شما احتمالاً مي خواهيد مشتريانتان فوراً آرزو كنند.

يك آرم روشي عالي براي تأثيرگذاري بر مشتريان بالقوه شما از ابتدا است. آنها سن خواهند داشت تا در آينده شما را بهتر بشناسند. در ابتدا داشتن يك آرم در مورد شغل شما چيزهاي زيادي مي گويد.

شما را مي شناسيد

يك آرم تجاري بايد در چاپ هاي كوچك و بزرگ به راحتي قابل تشخيص باشد.

شما مي خواهيد مشتري هايتان تجارت شما را با سهولت تشخيص دهند ، خواه در يك تبليغ ديجيتال از طريق تلفن شخصي باشد ، روي يك گلدوزي آغشته شده باشد ، يا در بيلبورد قرار دارد.

آرم شما بايد طراحي ساده اي داشته باشد و نبايد با لوگوي مشاغل ديگر رقابت كند. شما نمي خواهيد يك كار تبليغاتي را با چيزي انجام دهيد كه ممكن است مشتريان با يك آرم مارك تجاري اشتباه بگيرند.

و بايد بدانيد كه داشتن يك آرم مانند يك مارك تجاري مي تواند تجارت جديد شما را در سوپ داغ قانوني قرار دهد. آرم  هاي مشهور ، بدون توجه به پيام اطراف آن ، در سراسر جهان شناخته شده اند.

وفاداري به برند را تقويت مي كند

جدا از تقويت برند ، طراحي لوگو شما نيز مي تواند ابزاري مؤثر براي پرورش وفاداري به برند باشد. در صورت پيروي از مشاغل شما ، آرم شما مي تواند چيزي را از نظر جسمي و روحي به مصرف كنندگان ببخشد.

بر اساس نام تجاري شما ، امكان توزيع كالاهاي تبليغاتي يا كالاهايي وجود دارد كه آرم شما را نمايش مي دهد.

بسياري از مشاغل قلم و پيراهن هاي تجاري رايگان را به همراه لوگوي برجسته اي كه روي آنها نشان داده مي شود ، مي بخشند. اگرچه اين مي تواند براي به دست آوردن مشتريان جديد مفيد باشد ، اما مي تواند راهي شگفت انگيز براي ايجاد قدرداني و وفاداري به برند شما باشد.

در تجارت شما اعتماد ايجاد مي كند

تا آنجا كه به هويت برند مربوط مي شود ، آرم ها تقريباً تمام عملكرد را انجام مي دهند. شما مي توانيد با يك آرم كه ارتباط مثبتي با آنها برقرار مي كند ، بين مشتريان خود اعتماد ايجاد كنيد.

به عنوان مثال ، اگر مشتري مورد نظر شما يك جوان اسكيت روي يخ باشد ، آرم شما نبايد مانند فروش آن به بزرگسالان بزرگتر باشد.

سالمندان ممكن است يك آرم با قلم سريف معمولي تر را ترجيح دهند. از سوي ديگر ، قلم هاي مدرن تر sansif ممكن است براي جوانان جذاب باشد. اگر مي خواهيد قدرت و دوام داشته باشيد فونت هاي سريف شگفت انگيز هستند اما فونت هاي sans-serif دوستانه تر هستند.

همين مورد در مورد انتخاب رنگ شما صدق مي كند  . آبي باعث تقويت اعتماد مي شود. رنگ زرد بيش از حد ممكن است باعث اضطراب مشتريان شود.

احساسات برانگيخته شده توسط رنگ ، يك علم كاملاً است و شما مي توانيد از اين اطلاعات براي ايجاد يك طرح آرم استفاده كنيد و باعث مي شود مشتريان حتي قبل از صحبت با شما ، نسبت به تجارت شما احساس خوبي داشته باشند.

اثبات حرفه اي شما

اخبار فقط در! هيچ تجارت واقعي و بدون آرم وجود ندارد. حقيقت موضوع اين است كه اگرچه آرم ها جزء اندكي از فعاليت هاي روزانه تجارت شما هستند ، اما هنوز هم از اهميت بالايي برخوردار هستند.

در جامعه اي كه ما در آن زندگي مي كنيم ، مصرف كنندگان بالقوه انتظارات خاصي كسب كرده اند. آنها تصور مي كنند كه يك تجارت معتبر و حرفه اي بايد داراي يك آرم باشد كه برجسته باشد.

با طراحي لوگوي خود به صورت حرفه اي ، شما به طور خودكار از بقيه رقبا ايستادگي مي كنيد كه ممكن است طراحي خود را به شكلي عجولانه توسعه داده و نتوانند از ارزش توسعه برند بطور كامل قدرداني كنند.

هويت شما را آشكار مي كند

يكي از دلايل موفقيت لوگوي نايك اين واقعيت است كه بازتاب دهنده تجارت نايك است.

الهه پيروزي يوناني پشت نام نايك است و پوزخند زدن نمادي از سرعت و توانايي پرواز مانند ممكن است در هنگام پوشيدن كفش هاي نايك باشد.

لوگوهاي ديگر مارك هاي شناخته شده به وضوح آنچه را انجام مي دهند ارتباط برقرار مي كنند و اين به مشتريان كمك مي كند تا بلافاصله آنچه را كه مي توانند از شركت انتظار داشته باشند را بدانند. آرم ماست يخ زده Swirl كمي چرخش ماست است. اين از سردرگمي مشتري جلوگيري مي كند.

و دليل خوبي وجود دارد كه چرا اكثر آرمهاي برتر از يك تصوير مشخص استفاده مي كنند.

يك ارتباط عاطفي ايجاد مي كند

باز هم ، معروف ترين آرم ها را تجسم كنيد. آنها چه احساسي دارند؟طراحي لوگو ها اغلب اولين چيزي هستند كه ارتباط عاطفي را با مارك هاي مورد علاقه خود ايجاد مي كنند.

اين داده ها را از بازاريابي و كارآفريني در نظر بگيريد:

  • 80 درصد از مصرف كنندگان فكر مي كنند كه رنگ ها باعث افزايش شناخت برند مي شوند
  • 93 درصد از تصميمات خريد بر اساس درك بصري انجام مي شود
  • 7٪ مشتريان مي گويند كالايي را بخاطر رنگ خريداري مي كنند

به همين دليل است كه تجارت كوچك شما به يك آرم احتياج دارد كه به طور ويژه طراحي شده تا واكنش مثبت مشتريان را جلب كند.

اگر مشتريان با آرم شما ارتباط برقرار كنند ، بعيد است شركت شما را فراموش كنند. و اگر آنها خاطرات خوبي از كار شما داشته اند ، احتمالاً محصولات يا خدمات شما را خريداري مي كنند.

از طرف ديگر ، اگر آرم شما از طراحي ضعيفي برخوردار باشد ، اين مي تواند خبر بدي براي خط پايين شما باشد. باز هم ، شما اولين تصور خود را با آرم خود ايجاد مي كنيد و همانطور كه مي گويد: "شما فقط يك فرصت براي تأثيرگذاري داريد."

خود را با آرم كسب و كار كوچك خود جدا كنيد

مهم نيست كالايي يا خدمتي را كه مي فروشيد ، رقباي زيادي خواهيد داشت. اين يك واقعيت است

بنابراين چگونه مي توان از رقباي خود ايستادگي كرد؟ خوب ، يك آرم يك ابزار موثر است كه به شما در انجام اين كار كمك مي كند.

فقط شانسهاي زيادي براي اثبات خود داريد. يك آرم به صورت بصري تجارت شما را نشان مي دهد و روشي قوي براي ترك برداشت و  تقويت هويت برند شما است .

يك آرم به مصرف كنندگان شما نشان مي دهد كه به آنها اهميت مي دهيد و مي خواهيد بهترين ها در منطقه شما باشند.

ثبات ايجاد مي كند

ما اكنون در عصري هستيم كه مشاغل در سيستم عامل هاي مختلف از جمله وب سايت ها ، وبلاگ ها ، فيس بوك ، توييتر ، اينستاگرام ، اعلاميه ها ، بسته هاي اطلاعاتي ، كارت ويزيت ها و غيره وجود دارد.

اين بدان معناست كه هويت نام تجاري شما بايد در همه جا برچسب لاستيكي باشد. در اينجا ، نوعي سازگاري بسيار مهم است ، و اطمينان حاصل مي كند كه كسب و كار شما در هر كجا كه ظاهر شود به وضوح و به درستي نمايش داده مي شود.

اين نوع سازگاري به شما كمك مي كند تا از آن تصوير حرفه اي پيروي كنيد و ارزش آن وفاداري به نام تجاري قوي را كه براي ساختن آن نياز داريد تقويت كنيد.

انتظارات را بالا مي برد

بعد از اينكه به اپل و IBM و Nikes اين دنيا عادت كرديم ، انتظار داشتيم كه هر شغلي حداقل يك نوع نگاه حرفه اي را به شكل يك طراحي لوگو مناسب داشته باشد.

اگر يك تجارت داراي اين سرمايه اساسي نيست ، چرا كسي مي تواند با آنها تجارت كند؟ بدون آرم ، همه اين نكات كنار گذاشته شده اند ، و هنوز هيچ تلاش واقعي در جهت طراحي ، توسعه و نگهداري از تصويري جلوي مشاغل مورد استفاده قرار نگرفته است.

ممكن است شما به طور جدي در اين باره فكر نكنيد (مگر اينكه شايد شما يك طراح آرم باشيد) اما مطمئناً چيزي شبيه به اين نگرش اتفاق مي افتد و در نهايت تأثير بزرگي بر انتخاب شما براي ثبت نام در شغل خود يا يك رقيب خواهد گذاشت.

خط پايين

در حالي كه ممكن است در هنگام ايجاد مشاغل خود موارد ديگري داشته باشيد ، اما از اهميت سرمايه گذاري در يك آرم قوي غافل نشويد.

يك آرم حرفه اي تجارت كوچك سرمايه گذاري ارزشمندي است و در طولاني مدت ارزش آن را خواهد داشت. هرچه زودتر ساخت آن بهتر شود كار شما خواهد بود.

مطالعات نشان دهنده اين است

۸۳ بازديد

مطالعات نشان دهنده اين است كه تجربه استرس براي طولاني مدت مي تواند سيستم ايمني بدن را تضعيف و فرد را نسبت به بيماري ها آسيب پذير سازد ،از نمونه هاي كوچك مثل سرما خوردگي تا انفولانزا و كرونا .
يكي از كار هاي توصيه شده براي كنترل استرس ورزش كردن است . ورزش تقريبا به هر شكلي مي تواند به عنوان تسكين دهنده استرس عمل كند . فعال بودن مي‌تواند تسكين دهنده هاي طبيعي (اندورفين) مارا تقويت كرده و ذهن مارا از نگراني هاي روز مره منحرف كند  همچنين مي تواند روحيه مارا بهبود بخشد ،علائم مرتبط با اضطراب را كاهش دهد و خواب مارا كه اغلب با استرس مختل شده  تنظيم كند و از اين طريق باعث كاهش استرس و احساس بهتري در ما شود 
بنا براين توصيه ما به شما اين است در اين روزها كه زمان بيشتري در منزل هستيد سعي كنيد ورزش روزانه را در برنامه خود بگنجانيد.
ورزش هايي كه به كاهش سطح استرس كمك مي كند :
_يوگا با افزايش  مقاومت  و انعطاف پذيري شما تنش جسمي را تسكين مي دهد همچنين با استفاده از تنفس عميق باعث ايجاد واكنش آرامش بدن ميشود.براي يوگا در منزل مي‌توانيد از اپليكشن رايگان ‌Down dog استفاده كنيد
_رقصفوايد جسمي و روحي زيادي دارد ، با ايجاد احساس چابكي و شادي باعث كاهش استرس مي شود .
_پيلاتس با تمركز برابر بر تقويت و افزايش ماهيچه ،يك هماهنگي جسمي را ايجاد مي‌كند و ازين طريق به تعادل و آرامش بدن كمك مي‌كند .
_تاي چيتاي چي كه برگرفته از هنر هاي رزمي چيني باستاني ست و غالبا مراقبه در حركت خوانده مي‌شود ، حركت بدني را به تنفس پيوند مي زند و با تمركز بر زمان حال، جذب ذهني نگراني هاي روزمره را از بين مي برد . از ديگر مزاياي آن مي‌توان به تعادل بهتر ، خواب آرام‌تر و افزايش آمادگي قلبي عروقي اشاره كرد.براي انجام تاي چي در منزل مي‌توانيد از ويدئو هاي آموزشي استفاده كنيد.

كرونا چطور مي‌تواند و چطور نمي‌تواند منتقل شود؟

۹۱ بازديد

اگر در محيطي باشم كه فرد مبتلا حضور دارد، حتما بيمار مي‌شوم؟
وارد فروشگاه محل مي‌شويد. فروشنده علائمي دارد كه فكر مي‌كنيد مبتلا به كروناست. چه چيزي ريسك انتقال ويروس به شما را بالا مي‌برد؟ 
كارشناسان معتقدند چهار فاكتور نقش عمده‌اي دارند، هرچند كه هنوز به تحقيقات بيشتري نياز هست: چقدر به فرد نزديك مي‌شويد، چه مدت زماني را در نزديكي او سپري مي‌كنيد، آيا ترشحات بيني يا بزاق فرد با شما برخورد مي‌كند و در آخر اينكه چقدر صورت‌تان را لمس مي‌كنيد. البته فراموش نشود كه سن و ميزان سلامت شما هم نقش مهمي در اين ميان دارند.
فراموش نكنيد ترشحات مخاطي فرد مبتلا فقط از طريق سرفه و عطسه به سمت ديگران پرتاب نمي‌شوند. اين ترشحات با سرفه، عطسه، خنده، آواز خواندن، نفس كشيدن و صحبت كردن مي‌توانند خارج شوند. وقتي غذايتان را با كسي شريك مي‌شويد هم در معرض خطر انتقال قرار داريد. حتي اگر بوي دهان شخصي به مشام‌تان مي‌رسد از جمله بوي سير و پياز يعني ويروس‌ها هم مي‌توانند همراه با آن بو استنشاق شوند!
ويروس در واقع نوعي ميكروب بسيار ريز و وابسته است كه به سلولي مي‌چسبد، كنترل اوضاع را بدست مي‌گيرد، تلاش مي‌كند خود را قوي كند و به ميزبان بعدي منتقل شود. اين سبك زندگي يك ويروس است. در واقع يك ويروس تنها (بدون چسبيدن به سلول) هيچ كجا نمي‌تواند برود مگر اينكه خود را به ترشح بيني يا بزاق برساند.
ويروس‌هاي همراه ترشحات عفوني اگر در مسير خروج‌شان به چيزي برخورد نكنند معمولا روي زمين فرود مي‌آيند. اين مخاط ويروسي براي اينكه بتوانند به يك سلول دسترسي پيدا كنند بايد از طريق چشم، بيني يا دهان فرد ديگري راه ورود پيدا كنند.
_دقيقا چقدر نزديك؟سازمان بهداشت جهاني مي‌گويد بهترين حالت اين است كه حدود يك متر با بيمار فاصله داشته باشيد. برخي محققان هم تا دو متر را پيشنهاد مي‌كنند. شايد محكم‌كاري بهتر باشد.
_مي‌توان بيمار را تشخيص داد؟نه الزاما! اين موضوع را به خاطر داشته باشيد كه اگر بيمار شويد ممكن است علائم‌تان در حد سرماخوردگي يا آنفولانزا باشد. بنابراين نمي‌توان صرفا از روي علائم با اطمينان گفت فرد مبتلا به كروناست. شمار قابل توجهي از بيماران توسط افراد بي‌علامت مبتلا شده‌انديعني آن‌ها در زمان انتقال ويروس به ديگري خودشان علامتي نداشتند.


_ويروس مي‌تواند روي ميله اتوبوس، صفحه موبايل يا سطوح ديگر باقي بماند؟بله. افراد بسياري در هنگ‌كنگ بخاطر حضور در معبد بودا و از طريق تماس با اجسام موجود در معبد، شير آب دستشويي‌ها و حتي پارچه‌هاي موجود در معبد به كرونا مبتلا شدند.
 مطالعات نشان داده كرونا روي فلز، شيشه و پلاستيك براي دو ساعت تا نه روز (!) مي‌تواند باقي بماند. 
مهم نيست آن سطح تميز يا كثيف به نظر مي‌رسد، چون اگر بزاق يا مخاط بيني فرد بيماري از طريق عطسه يا دست آلوده‌اش روي سطحي ريخته باشد حتي اگر آن جسم در ظاهر تميز باشد فرد بعدي كه آن سطح را لمس كند ويروس را با خود حمل مي‌كند.
_خبر خوب اينكه كرونا ويروسي به شدت ضعيف است كه با ضدعفوني كردن به راحتي از بين مي‌رود. پس مادامي كه دستهاي‌تان را مي‌شوييد همه چيز تحت كنترل است، چون اين ويروس تا زماني كه دست آلوده‌تان را به چشم، دهان يا بيني نزنيد به هيچ وجه از طريق پوست نمي‌تواند نفوذ كند.
نوع صابون و شوينده‌اي كه استفاده مي‌كنيم مهم است؟خير، هيچ فرقي نمي‌كند. مجبور نيستيد از صابون‌ها يا شوينده‌هاي گران‌قيمت يا نام‌هاي تجاري خاص استفاده كنيد. هر صابوني اگر به صورت صحيح دست‌تان را با آن بشوييد مي‌تواند دست شما را از ويروس پاك كند.
_غذا خوردن در جايي كه فرد يا افراد بيمار در آن غذا خورده‌اند بي‌خطر است؟
اگر وارد غذاخوري شلوغي شديد و يا احتمال مي‌دهيد شخصي كه غذا را آماده كرده ممكن است بيمار بوده باشد، فقط با حرارت دادن مجدد غذا مي‌توانيد از امن بودن آن مطمئن شويد.
 طبيعي است كه در رستوران چنين امكاني ندارد پس شايد بهترين راه اين باشد كه در اين دوران از غذا خوردن بيرون از خانه تا حد امكان خودداري كنيد و اگر از بيرون غذاي آماده‌اي تهيه مي‌كنيد قبل از مصرف آن را دوباره حرارت دهيد تا اگر در مسير انتقال به خانه شما آلوده شده ، آلودگي از بين برود.

راز فردوسي

۸۴ بازديد

در شاه نامه ي فردوسي روايت عجيبي وجود دارد.داستان از اين قرار است كه وقتي زال مي خواست از سيمرغ خداحافظي كند و او را ترك‌كند سيمرغ سه پَر از پَرهاي خود را به زال مي دهد و به او مي گويد : "هر وقت در تنگنا و تيره روزي قرار گرفتي پرها را به آتش بكش تا‌ من ظاهر شوم و به ياري ات بشتابم"
سالها مي گذرد رودابه همسرِ زال رستم را آبستن مي شود و ناتوان از وضع حمل در بستر مرگ مي افتد ، زال هراسان اولين پر سيمرغ را به آتش مي كشد سيمرغ به ياري همسر و فرزندش مي آيد و از مرگ مي رهاندشان. زال در اواخر عمر و قبل از مرگش دو پر ديگر را به رستم‌ مي دهد تا در تنگنا آنها را به آتش بكشد.
سالها مي گذرد و رستم در جنگ با پهلواني به نام اسفنديار دچار زخم هاي فراوان مي شود و مستاصل از شكست او ، رستم پر دوم را به آتش مي كشد.سيمرغ آشكار مي گردد رستم را درمان مي كند و راز شكست اسفنديار را بر ملا مي نمايد رستم پيروز مي شود.
اما راز سر به مُهري كه فردوسي قرنهاست آن را پنهان كرده اينجاست. فردوسي تكليف پر سوم را مشخص نكرده است. 
در هيچ جاي شاه نامه نشان وخبري از پر سوم نيست.سرنوشت پر سوم در پرده ي معماست. حتي هنگامي كه رستم در هفت خوان در نبرد ديو سياه و سپيد گرفتار مي گردد و يا در رزم اول از سهراب شكست مي خورد پر سوم را به آتش نميكشد. يا هنگامي كه در چاه شغاد نابرادر به تيرهاي زهر گون گرفتار مي آيد، كشته مي شود ولي پر سوم را به آتش نميكشد. چه چيز با ارزش تر از جان اش كه مرگ را مي پذيرد ولي پر سوم را نگاه مي دارد؟ چرا؟ رستم پر سوم را به چه كسي سپرده است؟ پر سوم بايد به دست چه كسي برسد؟ و در چه زماني به آتش كشيده شود؟ 
ادبيات اساطيري ايران شعله گاهِ ديرنده اي از اشارات و كنايه ها و نشانه هاي ژرف و رازآلود است.اشاراتي كه خاستگاه اش همان تجسمِ آمال و آرزوهاي ساكنان فلات ايران مي باشد.
فردوسي با هوشِ تاريخي و جامعه شناس اش پيش بيني روزهاي تيرگون ميهنش را نموده بود.او نيك مي دانست گردش گردون بر ايرانيان روزهاي هم ديسِ حاكميتِ ضحاك را بازمي آورد .
چو ضحاك شد بر جهان شهرياربرو ساليان انجمن شد هزارنهان گشت آيين فرزانگانپراگنده شد نام ديوانگانهنر خوار شد جادويي ارجمندنهان راستي آشكارا گزندندانست جز كژي آموختنجز از كشتن و غارت و سوختن
فردوسي در تعبيري عاشقانه و رازآلود صبح اميدِ رهايي بخش از تيره بختي ايرانيان در هر دوره اي از اين تاريخ را درصدفي مكتوم قرار داده است. 
باور اينكه هنوز راهي بر سعادت مندي ايرانيان وجود دارد. تاريخ گواه اين مدعاست.ايران خانه ي سيمرغ است و ما نوادگانرستم و زال ايم .سومين پر سيمرغ را به آتش خواهيم كشيد تا سيمرغ خِرَد و شادي و سعادتمندي از پس اين ظلام وحشت و تيره روزي بر فلات ايران لبخند بزند. 

معلمي از دانش آموزانش خواست

۸۵ بازديد

 معلمي از دانش آموزانش خواست تا در مورد زندگي و مرگ انشا بنويسند
 آنچه در ادامه آمده انشاي يكي از دانش آموزان هست و طوري معلم را تحت تاثير قرار داد كه براي او آرزوي مرگ كرد!
به نام خدا. انشايم را با نام زندگي آغاز ميكنم. آقا به نظر من زندگي، بدون مرگ معنا و مفهومي ندارد! ما از صبح كه بيدار ميشويم عزرائيل يار جدا نشدني ماست. مثلا همين جمعه اي كه گذشت، قرار بود خاله پري به ما سر بزند. خواب بودم كه مادرم داد زد" الهي خدا مرگت بده! پا نميشي از اين وسط!!!" 
همين را كه گفت فهميدم يعني زود بيدار شو و اتاقت را جمع كن. بعد بابا در حمام را باز كرد و گفت خبر مرگشون كي ميان؟؟ بعد هم كه خاله پري آمد و همه خوب و خوش بوديم. البته شوهر خاله پري معتقد است ما خوشي نداريم و با اين گراني ها همه بايد سرمان را بگذاريم و  برويم بميريم.
 بعد هم كه خواستند بروند هر چه مامان اصرار كرد، براي ناهار بمانند گفت به مرگ خودم ناهار خورديم! و رفتند!!! 
مثلا خود ما آقا، ميگوييم خدا كند فلان معلم بميرد! يا شما خودتان آقا همش ميگوييد "مرگ! چه مرگتونه".
 دايي ام ميگويد كاش صاحب خانه اشان بميرد. من فكر ميكنم صاحبخانه اش هم، هر ماه كه اجاره دايي عقب مي افتد همين دعا را به جانش ميكند!
 مطمئنم اگر مرگ نبود هيچ كس به ادمه ي زندگي اميدي نداشتبراي همين من مرگ را خيلي دوست دارم.
 ما هر روز صبح مرگ را سر صف صدا ميكنيم و براي خيلي از كشورها آرزوي مرگ ميكنيم. 
ماشين بابا هر روز صبح روشن نميشود و ما ميفهميم كه باز يك مرگش شده؛ طوري كه بابا ميگويد عزرائيل خودت بيا و راحتم كن! 
كلا مرگ خوب است. بابا ميگويد ديدن مرگ آدمهاي بد هم خيلي خوب است چون ياد ميگيريم كار بد نكنيم. 
در ايام مرگ مدارس تعطيل است و ما كلي زندگي ميكنيم. آقا ما اينقدر مرگ را دوست داريم كه بعد از فوتبال و واليبال و كشتي...بعد از وزنه برداري چه ببريم و چه ببازيم بالاخره براي يكي آرزوي مرگ ميكنيم.
  عمو احمد ميگويد مرگ رحمت خداست و اگر مرگ مي آمد نصف مملكت ميمردند، جمعيت كم ميشد و مشكلات بيكاري، كم آبي و فقر هم رفع ميشد! 
من فكر ميكنم مرگ واقعا چيز خوبي است. پدربزرگم هم كه مرد همه ميگفتند خدا را شكر كه مُرد؛ راحت شد. 
مرگ آنقدر خوب است كه ما صبح عيد نوروز سر قبر همه آدمهاي فاميل كه مرده اند ميرويم و مرده ها را بيشتر از زنده ها دوست داريم. نميخواهم شعار بدهم اما من فكر ميكنم عزرائيل در ايران خيلي پر كار است.  اين بود انشاي من!
انشاي دانش آموز كه به اتمام رسيد معلم گفت: "بميري.برو بتمرگ"

فال روز

۷۹ بازديد

فروردين
تو بايد مراقب اعضاي خونواده باشيتوصيه هاي منطقي رو گوش بده و جدي بگيركمك باش اما دخالت نكن توي كاري اينو رعايت كنانرژي فوق العاده اي داري بايد كنترلش كني و روي ديگران تخليه نكني سعي كن فعاليت فيزيكي داشته باشي كمي نرمش عاليه متعادلت مي كنه و روزت عالي ميشه
ارديبهشت
كمي ورزش و نرمش برات خوبه براي كاراي مالي با افراد خبره مشورت كنهمه چيز خوب پيش ميره كه يه راه جديدپيش پات قرار مي گيره كه مخاطرات خودشو فرصت هاي جديدي داره انتخاب با خودته راه جديد و هيجان يا راه معمولي و نتايج ثابت و تضمين شدههيجانو انتخاب كن
خرداد
از ديگران كمك بگير براي مشكلاتبين كمك به ديگران و انجام كاراي خودت تعادل ايجاد كنخيلي حس مسئوليت داري نسبت به ديگران و روت تاثير مي ذاره اين موضوع بايد بدوني تو الگوي خيلي ها هستي كه چشمشون به كاراي توئهپس مراقب رفتارت باش و الگوي مناسبي باش ضمنا ولخرجي و دست و دلبازي موقوف
تير
سوء تفاهم ها رو دور بريز رفاقتا مهم ترهقدر حرفاي بزرگترا رو بدونانرژي هاي منفي رو از خودت دور كن مثبت انديش باش و با شرايط جديد خودت رو وفق بده تغيير كن تا دنياي جديدي بسازي زاويه ي ديد رو بايد تغيير داد از كشمكش ها و بحث هاي بيخودي دوري كن
مرداد
قدر دوستاي خوبت رو بدون و ازشون كمك بگيراز سوء تفاهم پيشگيري كنامروز چه بخواي چه نخواي در بطن ماجراهايي هستي و نقش اول رو ايفا مي كني كسي نمي‌تونه كمكت كنه خودتي كه فرماندهي جايي كم اوردي به قلبت رجوع كن چشماتو ببند و صداي قلبت رو گوش بده
شهريور 
كمك عزيزانت باش و همراهشون ايده هاتو عملي كنامروز جنگجوي هميشگي باش برو تو‌دل مشكلات و حلشون كن نذار سوالي بي جواب بمونهيا كاري روي زمين همه چيز رو اونجور كه مي خواي انجام بده دست بجنبون كه همه چيز كار خودته
مهر
كاراي منطقي و ممكن رو انجام بده با دوستات بيشتر صحبت كن ومنزوي نباشباهاشون حرف بزن و ازشون كمك بگير امروز خوب غذا بخور و خوب استراحت كن و از موزيك نهايت استفاده رو ببرپولي به دستت ميرسهبخشنده و مهربون باش با ديگران تا خدا هم با تو مهربون باشه
آبان
صبور باش و اينجوري دايره ي دوستات گسترده ميشهتمركزت رو بيشتر كناگه خيال مي كني توي مسير درستي نيستييا اهدافت اوني نيست كه مي خواي بشين و برنامه ريزي كن براي اهداف جديد و برنامه هاي جديدشايد اين نداي دروني توست كه بهت مي گه مسيرت بايد عوض شه
آذر
مهربون باش و صبور عجول نباشموجي از انرژي داره به سمتت مياد اگه زرنگ باشي اين انرژي رو شكار مي كني و براي قدرت خودت ازش استفاده مي كني امروز بايد بيشتر مراقب خودت باشي چون كمي ذهنت درگيره شايد چيزي رو مي خواستي حالا فكر مي كني كه نميشه بهش برسي چون پول نداري اين فكر رو نكن تو بايد به چيزي كه مي خواي برسي
دي
دوستي هات رو تقويت كناوضاع پولي و كاري عاليه امروزامر‌وز انرژيت بالا و پايين ميشه اينكه دليلش چيه مهم نيست مهم اينه برنامه اي بريزي كه متعادلت كنه و از هر سطح انرژي نهايت استفاده رو ببري يادت باشه كه روابط حد و مرز داره و به سادگي زير بار مسئوليتي نري كه از پسش بر نمياي
بهمن
پولي ميرسه شكر كن بابتشوقتي براي استراحت پيدا خواهي كرداز كار خير غافل نشوامروز خودت رو توي ميدون جنگ مي بيني بايد خودت رو اماده كني يه جنگجوي خوب بايد فكر خوب كار كنه خيلي به حرفا و كارات فكر كن و سنجيده عمل كن يه سري از توانايي ها در خودت امروز كشف مي كني كه حيفه ازش نهايت استفاده رو نبري
اسفند
كينه و كدورت رو از خودت دور كنجاش عشق بكار تو سينه تامروز نظرت رو بيان كن در مورد موضوعي كه اگاهي داري و از بحث نترس و با منطق حرفت رو پيش ببربايد جنگيد گاهي تلاش هات بي نتيجه نمي مونه ادامه بده راهوامروز يه كار خير كن يا توي يه عمل خير شركت كنتا حس نوع دوستيت رو التيام بدي

نه اينكه نا اميد باشم

۸۹ بازديد

نه اينكه نا اميد باشم، نه. مي دانم مي گذرد. مي دانم كه دوباره روزهاي خوب مي آيد و البته پشتش دوباره روزهاي بد و باز روزهاي خوب و باز بد.با اين وجود مي خواهم بگويم احساس مي كنم رسيده ايم به راند آخرو هنوز سرپاييم. شبيه لحظات آخر جورج فورمن جلوي محمد علي. در انتظار پايان اين رقابت نفس گير. 
راستش روزگار بالاخره تنها گيرمان آورد. يعني تكه تكه مان كرد اول. همه را با همه دشمن كرد. بر سر همه چيز دست به يقه شديمروزگار به همين ميزان تنهايي راضي نشد. وقتي ديد هنوز چهار نفرمان هستند كه تن به دشمني نمي دهند با اين ويروس آمد. كه يعني راه ندارد، زنده ماندنتان را گروي تنهايي مي گيرم. كه يعني تنها ؛تنهاترين شماست كه زنده خواهد ماند. كه يعني بين مرگ و تنهايي يكي را اختيار كنيد.
حالا ماييم و اين راند آخر. مايي كه همه منتظرند تسليم شويم و نمي شويم. مايي كه هم بر تنهايي پيروز خواهيم شد، هم بر مرگ. 
مايي كه ديگر پليدي اي نبوده كه نديده باشيم. مايي كه دوباره خواهيم خنديد.كافيست اين راند را سرپا بمانيم. سر ساقي سلامت.

اينجاست كه ترس خوب كليد مديريت بحران است

۸۵ بازديد

اينجاست كه ترس خوب كليد مديريت بحران است.اطمينان‌بخشي كاذب فقط به عمق فاجعه خواهد افزود.
شعار كرونا را شكست ميدهيم را به رفتار عمليِ از كرونا شكست نميخوريم، معاوضه كنيد.
سياست پيروزي يا شكست، سياستي شكست خورده است.
در اين مبارزه هدف نبايد پيروزي باشد زيرا طبق اصول علمي ويروس كرونا شكست دادني نيست.
بايد توازن قوا را به نفع خودمان تغيير بدهيم.كرونا موجودي خارج از بدن ما نيست.كرونا از بدن خود ما براي مرگ استفاده ميكند به همين دليل شكست دادني نيست.
از ادبيات حماسي خارج شويمدر مبارزه عليه كرونا هدف معلوم است.ما قرار است از كرونا شكست نخوريم، اين الف راز بقا ست.
كرونا تا سالها با ما خواهد ماند پس قرار است در يك مرز آتش بس كنار كرونا سلامت‌آميز زندگي كنيم.
قرار نيست كرونا ديگر نباشد بلكه قرار است كاري كنيم قدرت كرونا بر ما غالب نباشد.اصلا فرق جنگ و مبارزه همين همباشي بي‌شكست است.
ما امروز در مرز شكست هستيم.هنوز تعداد بيشتري از ما سر پاست يعني هنوز شكست نخورديمميشود اين مرزهاي اشغالي را به مرزهاي اول بهمن برگرداند.
قرار نيست دنياي كرونا را بگيريم بلكه قرار است نگذاريم كرونا همه دنياي ما را كاملا بگيرد.
اينجا خط انقراض قرار است قطع بشود، صحبت از يك معجزه نيست.كرونا لشكر رزمي ندارد.بازوي كرونا همين دستهاي ماست.
قرار نيست دستهاي ما قطع بشود، قرار است دست ما در دستهاي كرونا نباشد.كرونا بدون بدن ما ميميرد.
بايد از دادن سرباز اسير به دستهاي لشكر كرونا جلوگيري كنيم.كرونا از ما كشته نميخواهد، زنده ما را براي كشتن ميخواهد.
اما آنچه امروز براي بردن‌ش آمده اسير ناقل است.
كرونا دنبال اسير است، تا وجود نيمه‌زنده‌اش حملش كند كرونا همه ايران را بخورد ۲ ميليون كشته ميدهد اما كرونا ۷۸ ميليون اسير ناقل ميخواهد كرونا عاشق كشتن نيست تشنه اسارت است.براي كم كردن از دستهاي بسته در دستهاي كرونا دستهامان را، بدنمان را در خانه امن نگه داريم.
خانه ها هنوز سنگر امني ست كرونا بدون كمك ما درب هيچ خانه‌اي را باز نخواهد كرد اگر درب را خوب چفت كنيم.
هر كدام از ما كه سنگر بگيرد، يك اسير از اردوگاه اسراي كرونا كم ميشود.
اين جنگ جنگ كمتر اسير دادن است.سربازان كرونا ناقلهاي كم علامت هستند.اسيران كرونا را ايزوله كنيم.كرونا در بدن ما زنده ميماند.بدن‌مان را از كرونا بگيريم.كرونا كليد ندارد.در ميزند و با آشنا با دستهاي نزديك وارد بدن شما ميشود.تن‌تان را از كرونا دريغ كنيد.كرونا خانه‌اي جز بدن خود ما ندارد.
مدتي در خانه بمانيم، كرونا بي‌خانمان ميشود.كرونا براي زنده ماندن به زندگي ما نياز دارد.ما هم...پس يكي از ما بايد زنده بماند.
همين امروز هم كرونا اكثر كشته‌هاي ما را در خيابان از پشت سر زده است.كرونا هنوز خانه‌كُشي را خوب بلد نيست.«كرونا منتظر توست كه در بگشايي...»
با قرنطينه خانگي بدن مان را از دست كرونا پس بگيريم.كرونا بدون بدن ما خواهد مرد.
يادتان باشدقرار نيست كرونا را شكست بدهيم فعلا قرار است از كرونا شكست نخوريم.
كرونا كنار ما زندگي خواهد كرد بايد ياد بگيريم به كرونا مثل آتش دست نزنيم.
به مادرها بگوييم به همه بگويند دست زدن به كرونا جيز است اين درس اول زندگي مان باشد...

در چه سني شما در همه چيز آن بهترين هستيد!

۸۲ بازديد

1. در چه زماني يادگيري زبان دوم آسان تر است؟بر اساس آمار ارائه شده از سايت Business Insider، با توجه به مطالعات و نظرسنجي هاي علمي بيان مي كند كه ما تا سن 7 يا 8 سالگي در اوج توانايي هاي خود براي يادگيري يك زبان خارجي هستيم. 
2. زماني كه قدرت پردازش مغز در اوج است! در يك پژوهش منتشر شده در سال 2015 دانشمندان علوم مغزي ، قدرت پردازش مغز را در يك تست كد گذاري نشانه هاي ديجيتال تحليل كردند. شركت كنندگان مي بايست مجموعه اي از اعداد را به نشانه هاي مربوط وصل مي كردند. كه به طور ميانگين گروه 18 ساله ها در انجام اين فعاليت بيشترين موفقيت را داشته اند.
3. شما در دهه سوم زندگي خود ، در اوج اين موارد هستيد 
در سن 22 سالگي توانايي شما براي بياد آوري اسم هاي نا آشنا در بهترين وضعيت خود قرار دارد.
تمايل آقايان به خانم ها در آغاز دهه دوم زندگي به اوج خودش مي رسد در حالي كه تمايل خانم ها به آقايان بنظر مي رسد كه در هر سني تغيير مي كند.
 كريستين رادركمك بنيانگذار سايت دوست يابي  در كتاب خود با نام سيل تغيير داده ها توضيح مي دهد كه آقايان، خانم هايي را كه در آغاز دهه دوم زندگي خود هستند را به شدت جذاب مي پندارند و اين مورد بستگي به سن آقايان ندارد. زيرا آقايان در سنين بالا نيز به خانم هايي در اين رده سني مي پسندند. از سوي ديگر خانم ها در دهه دوم زندگي خودشان مرداني را ترجيح مي دهند كه يك يا دو سال از آنها بزرگ تر باشد. خانم هايي كه در دهه سوم زندگي خودشان هستند به مرداني كه مقداري از آنها جوانتر هستند، تمايل بيشتري دارند.
- در سن 23 سالگي رضايت از زندگي در بالاترين سطح خود قرار دارد.
با توجه به در نظر گرفتن همه ي شرايط، 23 عددي جادويي براي احساس رضايت در زندگي است. اين نتيجه اقتباس شده از يك نظرسنجي با جامعه آماري 23 هزار نفر در آلمان مي باشد.
- عضلات شما در سن 25 سالگي در قوي ترين حالت خود هستند
- بيشترين تمايل براي آرامش پيدا كردن در 26 سالگي است.
- بهترين سن براي شركت در ماراتون 28 سالگي است
- استخوان هاي شما در 30 سالگي در قوي ترين حالت خود هستند

4. شما در انجام اين كارها در دهه چهارم زندگي بهترين هستيد!شطرنج بازان در سن 31 سالگي بهترين هستند. شما مي توانيد چهره غريبه ها را در 32 سالگي براحتي تشخيص دهيد.
5. شما در انجام اين كارها در دهه پنجم زندگي خود بهترين هستيد!
برندگان جايزه نوبل كشف بزرگ خود را در 40 سالگي انجام داده اند. مطالعه اي از انجمن ملي اقتصاد امريكا در رابطه با سن و نبوغ علمي نشان مي دهد كه به طور ميانگين سن برندگان جايزه نوبل در حدود 40 سالگي مي باشد. 

- درك احساسات افراد در دهه 40 و 50 زندگي به اوج خودش مي رسد!در يك بررسي، محققين 10 تصوير بريده شده از صورت افراد مختلف كه تمركز آنها بر روي چشم ها بوده در مقابل 10 هزار شركت كننده قرار دادند و از آنها خواستند نظر خود را در مورد احساسات افراد درون عكس ها بيان كنند. با توجه به نتايج بررسي ها، شركت كنندگاني سن آنها بين 40 تا 50 سال بهترين تخمين را در مورد احساسات افراد درون عكس بيان كرده بودند.
6. زماني كه مهارت هاي رياضي و محاسباتي شما در بالاترين حالت قرار ميگيرد. افراد 50 ساله ، به سوالات رياضي با سرعت و دقت بيشتري پاسخ مي دهند.
7. زماني كه زندگي مجدد به اوج خودش مي رسد. افراد بالاي 60 سال از افراد 55 سال به بالا، حس رضايت از زندگي بهتري را تجربه مي كنند.
8. زمانيكه دايره واژگان شما وسيعتر استافراد بالاي 60 و 70 سال در مقايسه با ديگر گروهاي سني در بالاترين سطح دايره واژگان را دارند
9. زمانيكه شما از بدن خود راضي هستيد. نظرسنجي موسسه گالوپ نشان مي دهد كه 3/2 مردم امريكا كه بالاي 65 سال هستند، گفته اند با تيپ و قيافه خودشان لذت مي برند. شايد عشق و علاقه به خود باعث مي شود كه اشخاص تلاش كنند همانطور باشند غير آنچه كه واقعاً هستند
10. 60 تا 90 سال، زمانيكه شما از دانايي بيشتري برخوردار هستيد
11. 82 تا 85،وقتي شما در بهترين حالت سلامت رواني خود هستيد
12. زمانيكه ما بزرگترين تصميمات زندگي خود را رقم مي زنيم.زمانيكه وارد يك دهه جديد از زندگي مي شويد ، محققين به اين نتيجه رسيدند كه افراد در اين زمان ها مايلند تصميمات بزرگي براي زندگي خود بگيرند كه به بهتر شدن يا بدتر شدن زندگي منجر مي شود.