آيا طراحي لوگو شما برند شماست؟

طراحي گرافيك, نشانه و آرم و لوگو

آيا طراحي لوگو شما برند شماست؟

۱۱۳ بازديد

آيا طراحي لوگو شما برند شماست؟ 

قبل از اينكه به 10 دليل اصلي طراحي لوگو براي تجارت خود اهميت دهيم ، بياييد يك چيز مستقيم را بيابيم: آرم شما نشانگر برند شما است اما برند شما نيست.

از طريق رنگ ، فونت هاي آرم كسب و كار و  طراحي لوگو ، شخصيت شخصيت تجارت شما را به تصوير مي كشد - دقيقاً مانند لباس كه شما مي پوشيد منتقل مي كند چه كسي هستيد.

لباسي كه مي پوشيد نيستيد ، بلكه شخصيت و شخصيت شما را به ديگران نشان مي دهد.

بنابراين ، ايجاد آرم شما بايد كمي فكر و زمان ببرد. اين يك تلاش استراتژيك است كه براي همه تبليغات شما در آينده محوري خواهد بود. نبايد با آن درمان شود.

پس تو كي هستي؟

در بالا به صورت اجمالي در رابطه با لوگو توضيح داده شد. نماد داراي يك خاصيت بصري است اما در رسانه و مديا شما با حركت، صدا و در كل متغييرهاي بصري و شنيداري روبرو هستيد. حال اين به چه معني است؟

با يك مثال ساده شروع خواهيم كرد قطعا همه ما با سري اول موبايل هاي كه در ايران ورود پيدا كرداند  آشنا هستيم، شركت Nokia جزوه همين دسته از بازار رقابتي در ايران بوده است.

اگر از شما بپرسم لوگو شركت نوكيا چيست؟ در جواب چه خواهيد گفت ؟
دو دست كه همديگر را مي فشارند؟ يك دست كودك و يك دست مسنتر !

قطعا شما در همين حين كه به اين تصوير را تجسم نموديد، صدايي نيز به ذهنتان خطور كرد، كه آن هم مختص به شركت نوكيا خواهد بود.

بايد به شما بگويم شما درست تصور كرده ايد با اين تفاوت كه نشانه ي شركت نوكيا  اين ميباشد و آن چيزي كه شما بيان نموده ايد طراحي نشانه و يا لوگو  شركت نوكيا بوده است.

حال چه سودي نشانه براي شما و تجارت شما خواهد داشت؟

انسان داراي حواس ۵ گانه است و اين حواس به صورت ناخودآگاه بر روي ذهن شما تاثير عميقي خواهد داشت. بوي يك گل رز را مي توانيد تجسم كنيد؟

اين امر نشان مي دهد حتي اگر گل رزي وجود نداشته باشد شما بوي آن را در ذهنتان ثبت و حتي قابليت ياد آوري آن را نيز داريد. علامت مي تواند دقيقا همين قابليت را داشته باشد.

دقت كنيد در جهان امروز و شما مي بايست به صورت خيلي دقيق ، حساب شده و حرفه اي اقدام به تبليغ نماييد اين روش ها اعبارت اند از :

• آشنايي
• اعتماد سازي
• معرفي
• ايجاد نياز
• فروش و خدمات
• پيگيري پس از فروش

تفاوت نوشته با نشان و تايپوگرافي در اين است كه صرفا شما را متمايز مي كند و اين امر بسيار مهم خواهد بود، نماد بانك ملت را در نظر بگيريد

شما اگر در خياباني نا آشنا به دنبال اين بانك بگرديد صرفا چشم و ذهن شما به دنبال نماد اين بانك خواهد گشت، حال اگر در يك خيابان به دنبال يه بانك با نوشته معمولي بوديد چقدر سخت تر بود.

اين تنها بخش كوچكي از برند سازي و نماد سازي در تبليغات است. از آنجايي كه در اين بخش قصد بر توضيح “طراحي نشانه” در مديوم رسانه اي داريم اين مبحث را در اينجا خاتمه داده و به “طراحي لوگو” و يا “نشان واره” خواهيم پرداخت.

شايد به نظر شما اين مطالب چه ارتباطي به طراحي نشان واره دارد، توجه داشته باشيد نشان واره با وجود دارا بودن زيبايي بصري و شنيداري، اما در حوزه برنديگ قرار ميگيرد.

چگونه آرم يك شركت شكل مي گيرد؟

در كل طراحي آرم مانيفست كل شركت شماست و ميتواند شما را بهتر و دقيق تر در عموم مردم جانمايي كند. معرفي يك شركت، برند و هرچيز ديگر در ۲۰ دقيقه اول آشنايي افراد با آن محصول و يا برند صورت خواهد گرفت

اگر يك تبليغ از اين مقوله بهره لازم را نبرد دچار ضعف است و نماد به عنوان شعار تجاري، سياسي و حتي اجتماعي فعاليت شما در اين ۲۰ دقيقه ميتواند بسيار موثر باشد.

بعد از فروش محصول نشان واره چگونه مي تواند مبلغ برند شما باشد؟

مثال برند نوكيا بسيار مثال خوبي است ! هرگاه شما تلفن همراه خود را روشن مي نماييد صداي آن را خواهيد شنيد حتي با فرض بر اينكه تلفن همراه شما در جيبتان باشد

افرادي كه در اطراف شما هستند باشنيدن صداي گوشيتان به نحوي تبليغ نوكيا را درك خواهند نمود، اينكه شما گوشي نوكيا داريد، تعداد دفعاتي كه با اين امر موجه شده ايد بسياراند. و اين خود به نحوي تبليغ رايگان براي برند شماست.

تا بحال شده است از برندي استفاده نماييد و از داشتن آن برند رضايت كافي را داشته باشيد؟

اگر چنين اتفاقي براي شما رخ داده است حتما توجه نموده ايد كه به محض شنيدن صدا، تصوير و … آن برند در رسانه ها، شما ترغيب به ديدن آن آگهي و … خواهيد شد.

اين امر نشان دهنده آن است كه وقتي به برندي اعتماد مي كنيد، آن را ناخوآگاه پيگيري مي نماييد! و اين امر با كد سازي (آرم ، لوگو و …) از طرف آن برند انجام خواهد شد و اينگونه است كه شما را ترغيب به خريد بعدي و بروز رساني كالايتان مي نمايد.

حتي اگر شغل شما بسيار ناچيز است ، به هويت نياز دارد. بازار هدف شما بايد بداند شما چه كسي هستيد. يك آرم عالي يكي از بهترين راه هاي دستيابي به آن است.

اين مي تواند مخاطب مورد نظر شما را جذب كرده و شما را از رقبا متمايز كند. بدون آگهي بيشتر ، در اينجا 10 دليل وجود كسب و كار كوچك شما بايد داراي يك آرم باشد.

برداشت هاي اول مي توانند تجارت شما را خراب كرده يا خراب كنند

طراحي لوگو شما چهره شركت شما است و همانطور كه مي گويند ، "شما فقط يك فرصت براي ايجاد يك برداشت اول داريد."

آيا مي خواهيد نام تجاري خود را به جاي يك طرح چشم نواز به صورت ساده بيان كنيد  ؟  مايل نيستيد كه اين اولين چيزي باشد كه مشتريان بالقوه مي بينند ، اينطور است؟

جواب منفي. شما احتمالاً مي خواهيد مشتريانتان فوراً آرزو كنند.

يك آرم روشي عالي براي تأثيرگذاري بر مشتريان بالقوه شما از ابتدا است. آنها سن خواهند داشت تا در آينده شما را بهتر بشناسند. در ابتدا داشتن يك آرم در مورد شغل شما چيزهاي زيادي مي گويد.

شما را مي شناسيد

يك آرم تجاري بايد در چاپ هاي كوچك و بزرگ به راحتي قابل تشخيص باشد.

شما مي خواهيد مشتري هايتان تجارت شما را با سهولت تشخيص دهند ، خواه در يك تبليغ ديجيتال از طريق تلفن شخصي باشد ، روي يك گلدوزي آغشته شده باشد ، يا در بيلبورد قرار دارد.

آرم شما بايد طراحي ساده اي داشته باشد و نبايد با لوگوي مشاغل ديگر رقابت كند. شما نمي خواهيد يك كار تبليغاتي را با چيزي انجام دهيد كه ممكن است مشتريان با يك آرم مارك تجاري اشتباه بگيرند.

و بايد بدانيد كه داشتن يك آرم مانند يك مارك تجاري مي تواند تجارت جديد شما را در سوپ داغ قانوني قرار دهد. آرم  هاي مشهور ، بدون توجه به پيام اطراف آن ، در سراسر جهان شناخته شده اند.

وفاداري به برند را تقويت مي كند

جدا از تقويت برند ، طراحي لوگو شما نيز مي تواند ابزاري مؤثر براي پرورش وفاداري به برند باشد. در صورت پيروي از مشاغل شما ، آرم شما مي تواند چيزي را از نظر جسمي و روحي به مصرف كنندگان ببخشد.

بر اساس نام تجاري شما ، امكان توزيع كالاهاي تبليغاتي يا كالاهايي وجود دارد كه آرم شما را نمايش مي دهد.

بسياري از مشاغل قلم و پيراهن هاي تجاري رايگان را به همراه لوگوي برجسته اي كه روي آنها نشان داده مي شود ، مي بخشند. اگرچه اين مي تواند براي به دست آوردن مشتريان جديد مفيد باشد ، اما مي تواند راهي شگفت انگيز براي ايجاد قدرداني و وفاداري به برند شما باشد.

در تجارت شما اعتماد ايجاد مي كند

تا آنجا كه به هويت برند مربوط مي شود ، آرم ها تقريباً تمام عملكرد را انجام مي دهند. شما مي توانيد با يك آرم كه ارتباط مثبتي با آنها برقرار مي كند ، بين مشتريان خود اعتماد ايجاد كنيد.

به عنوان مثال ، اگر مشتري مورد نظر شما يك جوان اسكيت روي يخ باشد ، آرم شما نبايد مانند فروش آن به بزرگسالان بزرگتر باشد.

سالمندان ممكن است يك آرم با قلم سريف معمولي تر را ترجيح دهند. از سوي ديگر ، قلم هاي مدرن تر sansif ممكن است براي جوانان جذاب باشد. اگر مي خواهيد قدرت و دوام داشته باشيد فونت هاي سريف شگفت انگيز هستند اما فونت هاي sans-serif دوستانه تر هستند.

همين مورد در مورد انتخاب رنگ شما صدق مي كند  . آبي باعث تقويت اعتماد مي شود. رنگ زرد بيش از حد ممكن است باعث اضطراب مشتريان شود.

احساسات برانگيخته شده توسط رنگ ، يك علم كاملاً است و شما مي توانيد از اين اطلاعات براي ايجاد يك طرح آرم استفاده كنيد و باعث مي شود مشتريان حتي قبل از صحبت با شما ، نسبت به تجارت شما احساس خوبي داشته باشند.

اثبات حرفه اي شما

اخبار فقط در! هيچ تجارت واقعي و بدون آرم وجود ندارد. حقيقت موضوع اين است كه اگرچه آرم ها جزء اندكي از فعاليت هاي روزانه تجارت شما هستند ، اما هنوز هم از اهميت بالايي برخوردار هستند.

در جامعه اي كه ما در آن زندگي مي كنيم ، مصرف كنندگان بالقوه انتظارات خاصي كسب كرده اند. آنها تصور مي كنند كه يك تجارت معتبر و حرفه اي بايد داراي يك آرم باشد كه برجسته باشد.

با طراحي لوگوي خود به صورت حرفه اي ، شما به طور خودكار از بقيه رقبا ايستادگي مي كنيد كه ممكن است طراحي خود را به شكلي عجولانه توسعه داده و نتوانند از ارزش توسعه برند بطور كامل قدرداني كنند.

هويت شما را آشكار مي كند

يكي از دلايل موفقيت لوگوي نايك اين واقعيت است كه بازتاب دهنده تجارت نايك است.

الهه پيروزي يوناني پشت نام نايك است و پوزخند زدن نمادي از سرعت و توانايي پرواز مانند ممكن است در هنگام پوشيدن كفش هاي نايك باشد.

لوگوهاي ديگر مارك هاي شناخته شده به وضوح آنچه را انجام مي دهند ارتباط برقرار مي كنند و اين به مشتريان كمك مي كند تا بلافاصله آنچه را كه مي توانند از شركت انتظار داشته باشند را بدانند. آرم ماست يخ زده Swirl كمي چرخش ماست است. اين از سردرگمي مشتري جلوگيري مي كند.

و دليل خوبي وجود دارد كه چرا اكثر آرمهاي برتر از يك تصوير مشخص استفاده مي كنند.

يك ارتباط عاطفي ايجاد مي كند

باز هم ، معروف ترين آرم ها را تجسم كنيد. آنها چه احساسي دارند؟طراحي لوگو ها اغلب اولين چيزي هستند كه ارتباط عاطفي را با مارك هاي مورد علاقه خود ايجاد مي كنند.

اين داده ها را از بازاريابي و كارآفريني در نظر بگيريد:

  • 80 درصد از مصرف كنندگان فكر مي كنند كه رنگ ها باعث افزايش شناخت برند مي شوند
  • 93 درصد از تصميمات خريد بر اساس درك بصري انجام مي شود
  • 7٪ مشتريان مي گويند كالايي را بخاطر رنگ خريداري مي كنند

به همين دليل است كه تجارت كوچك شما به يك آرم احتياج دارد كه به طور ويژه طراحي شده تا واكنش مثبت مشتريان را جلب كند.

اگر مشتريان با آرم شما ارتباط برقرار كنند ، بعيد است شركت شما را فراموش كنند. و اگر آنها خاطرات خوبي از كار شما داشته اند ، احتمالاً محصولات يا خدمات شما را خريداري مي كنند.

از طرف ديگر ، اگر آرم شما از طراحي ضعيفي برخوردار باشد ، اين مي تواند خبر بدي براي خط پايين شما باشد. باز هم ، شما اولين تصور خود را با آرم خود ايجاد مي كنيد و همانطور كه مي گويد: "شما فقط يك فرصت براي تأثيرگذاري داريد."

خود را با آرم كسب و كار كوچك خود جدا كنيد

مهم نيست كالايي يا خدمتي را كه مي فروشيد ، رقباي زيادي خواهيد داشت. اين يك واقعيت است

بنابراين چگونه مي توان از رقباي خود ايستادگي كرد؟ خوب ، يك آرم يك ابزار موثر است كه به شما در انجام اين كار كمك مي كند.

فقط شانسهاي زيادي براي اثبات خود داريد. يك آرم به صورت بصري تجارت شما را نشان مي دهد و روشي قوي براي ترك برداشت و  تقويت هويت برند شما است .

يك آرم به مصرف كنندگان شما نشان مي دهد كه به آنها اهميت مي دهيد و مي خواهيد بهترين ها در منطقه شما باشند.

ثبات ايجاد مي كند

ما اكنون در عصري هستيم كه مشاغل در سيستم عامل هاي مختلف از جمله وب سايت ها ، وبلاگ ها ، فيس بوك ، توييتر ، اينستاگرام ، اعلاميه ها ، بسته هاي اطلاعاتي ، كارت ويزيت ها و غيره وجود دارد.

اين بدان معناست كه هويت نام تجاري شما بايد در همه جا برچسب لاستيكي باشد. در اينجا ، نوعي سازگاري بسيار مهم است ، و اطمينان حاصل مي كند كه كسب و كار شما در هر كجا كه ظاهر شود به وضوح و به درستي نمايش داده مي شود.

اين نوع سازگاري به شما كمك مي كند تا از آن تصوير حرفه اي پيروي كنيد و ارزش آن وفاداري به نام تجاري قوي را كه براي ساختن آن نياز داريد تقويت كنيد.

انتظارات را بالا مي برد

بعد از اينكه به اپل و IBM و Nikes اين دنيا عادت كرديم ، انتظار داشتيم كه هر شغلي حداقل يك نوع نگاه حرفه اي را به شكل يك طراحي لوگو مناسب داشته باشد.

اگر يك تجارت داراي اين سرمايه اساسي نيست ، چرا كسي مي تواند با آنها تجارت كند؟ بدون آرم ، همه اين نكات كنار گذاشته شده اند ، و هنوز هيچ تلاش واقعي در جهت طراحي ، توسعه و نگهداري از تصويري جلوي مشاغل مورد استفاده قرار نگرفته است.

ممكن است شما به طور جدي در اين باره فكر نكنيد (مگر اينكه شايد شما يك طراح آرم باشيد) اما مطمئناً چيزي شبيه به اين نگرش اتفاق مي افتد و در نهايت تأثير بزرگي بر انتخاب شما براي ثبت نام در شغل خود يا يك رقيب خواهد گذاشت.

خط پايين

در حالي كه ممكن است در هنگام ايجاد مشاغل خود موارد ديگري داشته باشيد ، اما از اهميت سرمايه گذاري در يك آرم قوي غافل نشويد.

يك آرم حرفه اي تجارت كوچك سرمايه گذاري ارزشمندي است و در طولاني مدت ارزش آن را خواهد داشت. هرچه زودتر ساخت آن بهتر شود كار شما خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.